fredag 5 augusti 2011

faan va kor e läskiga då Izabell?

hejsaan!
igår när jag va ute o red med sofie ungefärr kl 8 på kvällen så måste man gå över en bro på storavägen för att komma över en å så att man kan komma till ridvägen, o de står kor på andra sidan och izabell e as rädd för kor och lamm! hehee... ;P
men iaf, sofies häst gick över men Izabell bara höll på å dampade! så tillslut hoppade jag av för hon brukar iaf gå efter mig, men hon krånglade lika mkt då! sen kom de en lastbil o körde förbi och eftersom att hon va så stissig så stegrade hon sej, inte så högn men de va precis så att jag kunde hålla kvar henne. så jag hoppade upp för de e ju lättare att sitta på ifall hon håller på mera!
hon gick aldrig över bron så jag spöade henne och höll in henne och vips så gick hon över bron.
men när vi kom över så kom ju korna oxå så hon trippade o tänkte springa o massa! de va skit kul!
sen när vi väl va i skogen gick hon jätte bra! jag hade kort och samlad galopp när vi galloperade för de tyckte jag hon behövde och hon gick jätte fint och på tygel i alla gångarter som vanligt ;)
men nu ska jag äta frukost ;)
puss :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar