onsdag 27 juli 2011

oj vilken dag ! (transporten pajja)

                                                                                                               tjaah!
idag skulle jag o mamma ta transporten o köra till stånga för att hämta halm, 
då trodde vi att den va på dragkroken men njaa, vi hade lite fel.
vi bag hörde ett brak o kollade bakåt så va transporten på backen!
då vet man att handbromsen funkade iaf! ;)
vilken jäävla tur att de hände på gården o inte på vägen o att de inte va någon häst i !! 

red ut i skogen med sofie!
de blev ganska mkt trav o en riktigt snabb galopp! de e så jääkla kul att rida jätte jätte snabbt ! :DD
sen va de väl inge mer med de ;)

har köpt ett nytt bett som är lite mindre än de förra o testade de idag !
hon gick JÄTTE MKT bättre än vanligt!
jag red på en stor åker och lyckades tappa bakskyddet...
men iaf, jag skrittade en "skogsväg" till åkern som tar kanske 10 min, sen skrittade jag 10 min på åkern.
sen började jag trava och travade ett tag på volter och rakt spår, sen fick hon skritta lite på lång tygel innan jag började med galoppen :)
galloperade i kort galopp på jätte små volter och samlad galopp på rakt spår i högt gräs! sen blev de lite skritt och sen trav sen galopp igen och då raisade vi och de va kul ;D (som vanligt)
sen skrittade vi ett tag o sen började jag trava av henne några varv på den stora åkern.
sen skrittade jag ett varv och sen en bit på vägen och sen hem :)
e jätte nöjd med båda mina små hästar idag :D
efter de så smorde jag izabells grejer och sen cyklade jag hem :)




hästarna o min frilla ;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar