torsdag 28 juli 2011

imorgon blir sista ridturen på Acke!

som rubriken säger så blir de sista ridturen på min lilla ponny imorgon !
jag ska lämna tillbaka honom eftersom jag inte kan ha han kvar honom pga pengar o platsbrist! :(
han ska stå i en hage o glo hela dagarna, e jätte ledsen över de, men de e inte jag som fixar platsen... sen ska han kanske gå som promenad häst ?? men okej typ... han e as mega pigg lixom!
jajaah...






red på en stor åker.
skrittade 15 min kanske, sen travade jag ganska mkt o HITTADE MITT SKYDD!
sen fick han skritta o sen blev de as mega mkt galopp! :D skiit kul (A)
sen skrittade vi, sen blev de mera galopp o sen skritt, trav, skritt hem!
de va jätte högt gräs så han hpopade typ fram :D
min lilla älskling! <3





red en liten skogsväg innan jag red till Sofie ( vi skulle rida ut )
så red vi järnvägen i trav, sen skrittade vi kanske 10 min, sen travade vi halva biten av en väg sen galloperade.
sen kom vi in i skogen och då travade vi o sista biten skritt.
när vi kom ut på nästa väg galloperade vi och näst sista vägen så travade vi, sen skrittade vi storvägen hem :)

hon går jätte bra med de nya bättet :D
mina 2 älsklingar!!





3 kommentarer: